Bøger om Amazon

Amazon kan være svært, så derfor gør vi alle ivrigt et forsøg på at gøre os klogere. Nogle lærer bedst når de læser, andre foretrækker at se videoer (eller film). En ny trend, som jeg selv er stor tilhænger af, er blot at fokusere på den virkelige verden. Lytte til hvad mange andre skriver, siger, gør, poster, sælger og køber.

Bøger er nok mit favorit “medium” til at lære. Måden man fordyber sig på, når man læser bøger giver en helt anden effekt. Især hvis man sammenligner med en video, som man halvhjertet ser på og samtidig nemt kommer til at lade sig forstyrre.

Her får du de bøger om at sælge på Amazon, som jeg indtil videre har læst. Listen vil blive opdateret følgende, selvom det desværre kan være en smule svært at finde bøger, som omhandler de tekniske – og mere specifikke emner (såsom SEO eller Amazon Ads).

Vores hjerner fungerer meget forskelligt. Når man læser, så er man tvunget til at rette sin fulde opmærksomhed på den tekst, som man læser. En video og et podcast kører videre, selvom man ikke retter sin fulde opmærksomhed derpå – det gør en en bog eller en tekst ikke. Der kan du kun “komme videre”, når du aktivt selv gør noget. Nogle lærer bedst når de ser videoer eller film, da det tilfredsstiller det visuelle behov, hvor nogle lærer bedst når de læser, da de er tvunget til at proaktivt at konsumere indholdet 100%.

Amazon Selling blueprint – Scott Voelker

Bogen er:

  • Informativ
  • Velskrevet
  • Overfladisk, hvilket er fint, da den omhandler mange generelle strategier og emner.

Bogen er ikke:

  • Særlig lang, hvilket så også medfører, der ikke er mulighed for at gå i dybden med de mere tekniske ting.

Hvem vil jeg anbefale bogen til?

Dig som ønsker at generere et online salg/en omsætning med produkter, som du ikke i forvejen nødvendigvis sælger.

Bogen er meget fokuseret på hele processen, hvis man ønsker at starte fra 0 og generere et online salg/starte en virksomhed op. Den strækker sig fra, hvordan man udpeger en kategori i Amazon, som vil være attraktiv at sælge i. Derefter finder man produktet, som man bliver guidet til at finde på bl.a. kinesiske Alibaba. Her er der også fokus på processen, fremgangsmåden og hvordan man forhandler sig til vareprøver.

Hvis man i forvejen har et produkt, så skal man fokusere på den del af bogen, hvor der bliver lagt vægt på, hvordan man opnår en ranking og hvilken måde, man skal bruge Amazon Ads på. Desværre er denne del meget overfladisk, da der mest er fokus på, hvordan man skal finde produktet og meget af det praktiske, som kommer i forbindelse med disse processer.

Der er mange fine pointer i bogen, som beskriver processen og fremgangsmåder for at sælge produktet på Amazon. Her tages der også udgangspunkt i, hvordan man benytter sig af andre kanaler (herunder Facebook og E-mail). Den sidste del med, hvordan man kan generere sit salg ved hjælp af at benytte sig af Facebook eller E-mail marketing, medfører selvfølgelig at bogen fokuserer mere på, hvordan man bygger en forretning og et cashflow i Amazon, men ikke med fokus på, hvorledes man skal gøre, hvis man i forvejen har en forretning og et produkt.

Amazon FBA (2018 updated version) – step by step, af Red Mikhail

Bogen er:

  • Fin, hvis man skal have en kort og overordnet “håndbog”

Bogen er ikke:

  • Lang
  • Konkret
  • Særlig meget værd, hvis man ikke ved noget i forvejen.

Hvem vil jeg anbefale bogen til?

Dig, som i forvejen ved noget om at sælge på Amazon, men gerne vil have en kort håndbog, så du kan blive mindet om de overordnede ting.

Bogen er, som nævnt ovenfor, helt ekstremt kort. Den blev læst på en formiddag.
Den er meget ukonkret – og med udgangspunkt i den viden jeg har i forvejen, så ville jeg kunne fortælle uforberedt om alle de emner, som der indgik i bogen.

En positiv – og ny ting i bogen, var hans anderledes indgangsvinkel til at markedsføre bogen. Han benytter sig af SEO – både på Google og Youtube, for at få hans produkt eksponeret. Der er en (kort) guide til, hvordan man kan søgemaskine sin Amazon landingpage i forhold til Google. Hans fremgangsmåde, kan jeg dog ikke fortælle om, hvorvidt den er “rigtig” eller “forkert”. Idéen er dog til gengæld udmærket, da Amazon er et utroligt stærkt domæne i forvejen. Så hvis man skænker Google en tanke, når man vælger sin produkt-title, så vil det kun være til fordel. Et backlink eller 2 til den specifikke side, vil jeg heller ikke mene skader – tværtimod.

Det samme er gældende for denne bog, som det er gældende for den første bog. Den er primært henvendt til personer, som ønsker at lave en forretning ud af at sælge på Amazon og generere sit cash-flow udelukkende baseret på Amazon. Der bliver ikke taget udgangspunkt i Amazon som en sekundær / supplerende kanal, som mange webshopejere, ønsker/eller bruger den til.

How to sell on Amazon for beginners

Bogen er:

  • Skrevet af en, som har solgt en del på Amazon og er blevet glad for den hurtige måde at tjene penge på.
  • Dårlig

Bogen er ikke:

  • God ..

Hvem vil jeg anbefale bogen til?

Dig, som skal have de absolut mest overordnede ting på plads – meget hurtigt.

Det tog mig 5 minutter at læse bogen igennem. Med den viden, som jeg allerede har kunne jeg retfærdigvis springe nogle enkelte “kapitler” over. Den er på længde med en pixi-bog og tager max 10 minutter at læse.

Bogen er, igen, til dem som ønsker at bygge et cashflow op på Amazon, med produkter købt i østen eller ved loppemarkeder eller “Garage-sales”.

Bogen indeholder ikke nogle pointer, som du vil kunne have gavn af, hvis du har et produkt – eller en webshop og ønsker at bruge Amazon, som en salgskanal.

No Comments
Post a comment